We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, om functies voor sociale media aan te bieden en om de toegang tot onze website te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze website met onze partners op het gebied van sociale media en analyse. Onze partners kunnen deze informatie combineren met andere informatie die u aan hen hebt verstrekt of die zij hebben verzameld als onderdeel van uw gebruik van de services. U accepteert onze cookies wanneer u klikt op “Accepteren” en deze website blijft gebruiken.

Accepteren Weigeren Privacy verklaring

Vreewijk Lyceum gaat nauwer samenwerken met andere Calvijnscholen

Het Vreewijk Lyceum, de havo- en vwo-school van CSG Calvijn aan de Grift, gaat nauwer samenwerken met andere Calvijnscholen om de organisatie van het onderwijs verder te verbeteren. Dit volgt op een reeks van eerdergenomen maatregelen met als doel de leerlingen te helpen tot betere schoolprestaties te komen.

Voor de havoleerlingen zijn de gevolgen het meest ingrijpend. Zij verhuizen na de zomervakantie met hun klassen naar de Calvijn Business School aan de Roerdomplaan. Door bij de goedgeorganiseerde Calvijn Business School in te trekken, is het beter mogelijk de succesvolle aanpak van deze school snel bij de havoafdeling van het Vreewijk Lyceum te implementeren. Voor de leerlingen is een ander schoolgebouw natuurlijk een hele overstap, maar het gaat uiteindelijk om hun schoolresultaten.

De atheneumafdeling van het Vreewijk Lyceum gaat nauw samenwerken met het Zuider Gymnasium. De twee zijn in hetzelfde pand (Grift 30) gevestigd zodat er geen verhuizing nodig is. De net begonnen Haven Havo, momenteel bestaande uit alleen een eerste klas, trekt volledig in bij het STC waar de klas nu al drie dagen per week les heeft. Docenten van het Vreewijk Lyceum zullen daar de theorielessen verzorgen.

Structurele verbeteringen

Linda Waals, rector van het Vreewijk Lyceum en het Zuider Gymnasium: ‘Sinds dit schooljaar bieden we al bijlessen aan, extra vaklessen en examentrainingen. Uit ons eigen onderzoek blijkt dat dit niet genoeg is. Door nu heel nauw samen te werken met andere Calvijnscholen kunnen we nog een stap extra zetten en een manier van organiseren invoeren die op structureel niveau verbeteringen aanbrengt. Doel is dat we leerlingen maximaal faciliteren om het beste uit zichzelf te halen.’